Kom godt i gang med 5 2 kuren

Fristelser er overalt i vores liv. Særligt kan det være svært at sige nej til både kage og andre lækkerier som vi overraskende tit bliver præsenteret for. Dette har selvfølgelig den konsekvens, at der meget pænt kommer lidt ekstra på sidebenene. Lige så let det kan være at sige ja, lige så svært kan det være at sige nej. Mad og særligt søde sager er en central del af hele vores sociale liv. Særligt kan man hurtigt føle, at man bliver sat på et sidespor så snart man begynder at sige nej tak til alverdens hjemmebag og godter, som ofte bliver serveret på arbejdspladserne landet over. Mange tomme kalorier kan desværre også give en oppustet mave. Heldigvis er der tiltag man kan tage til sig, som både at forbedre ens mave og samtidig få vægten ned. 

Hjælp vægten ned med 5 2 kuren

5 2 kuren fungerer ved, at du spiser normalt 5 dage om ugen, og de resterende 2 dage spiser du omkring 500 kalorier set over hele dagen. Dette betyder i praksis, at du stadig har friheden til at spise desserter eller sovs når du ønsker det. Det er selvfølgelig vigtigt også at spise sundt på de dage hvor du ikke faster. Hvordan du strukturerer de dage du skal faste, bestemmer du helt selv. Hvilke dage du faster behøver heller ikke nødvendigvis være de samme dage hver uge. 500 kalorier set over en hel dag, er selvfølgelig ikke særlig meget, men du kan finde masser af inspiration til opskrifter og yderligere information på dengodekur.dk.
Det fantastiske ved 5 2 kuren er, at den passer til alle – uanset alder og køn. Det er også nemt at integrere ind i din eksisterende hverdag, da det ikke kræver, at du ændre din hverdag dramatisk som mange andre kure ofte kræver af dig.     

Maven har også brug for opmærksomhed

Det er normalt at opleve at få luft i maven, når man spiser mange kulhydrater. Det er som regel en ubehagelig tilstand, hvis man oplever det over længere tid. Her kan det være smart at skære ned på kulhydraterne og erstatte dem med grøntsager. Her er også færre kalorier i grøntsager, hvilket selvfølgelig er højest belejligt, når man ønsker at tabe sig. Dette betyder i praksis, at du kan spise langt flere grøntsager end eksempelvis ris eller pasta. Dette er en viden man i høj grad kan benytte sig af når man er på 5 2  kuren da det betyder, at man fortsat føler at man stadig får masser af mad, men indtager langt færre kalorier. Særligt på fastedage er dette praktisk. Ønsker du vide mere, så læs artiklen her om oppustet mave. Fiber er en utrolig vigtig del af kosten, som ligeledes bringer maven i balance. Når du spiser ris eller pasta, kan du fordel vælge fuldkorn i stedet for de lyse varianter. Derudover det også vigtigt at få nok væske. Hvis du træner eller træner meget, er det ligeledes nødvendigt at få nok vand. Hvis vand bliver for kedeligt, kan du også med fordel drikke te.   

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *